Zdrowe wejście we wiosnę

Zdrowe wejście we wiosnę

Czy w to wierzymy czy nie – nasz kalendarz bezwzględnie przekonuje nas, że mamy już wiosnę. Wiosna, to pora, gdy natura budzi się do życia, jednak równocześnie – jest to czas, którym nasz organizm potrzebuje solidnego zastrzyku energii. Jak dbać o siebie, by zdrowo przejść przez wiosenny okres przejściowy?

Ubiory, nie rozbiory

Najczęstszym powodem wiosennych infekcji jest nieodpowiedni strój, który sprzyja zaziębieniom. Nie dajmy się zwieść pierwszym promieniom słońca i cieplejszym dniom. Wiosenna pogoda jest bardzo zdradliwa i nawet chwila nieuwagi może nas kosztować wiele tygodni rekonwalescencji. Wiosną, nasz organizm jest wyjałowiony po długiej zimie i nawet drobne przemarznięcie może okazać się doskonałą pożywką dla infekcji. Nasz system immunologiczny jest osłabiony, dlatego szybko łapiemy wszelkie bakterie i wirusy. Pamiętajmy więc, by na wiosenne spacery zawsze zabierać ze sobą zapasową czapkę czy szalik – nie wierzmy słońcu na słowo i sami zatroszczmy się o nasze zdrowie. Najlepiej, gdy będziemy ubierać się na cebulkę – tak, aby nasz strój sprawdził się w każdych warunkach.

Jedz zdrowo!

Wiosna, to czas, w ktLeroy Merlinórym powinniśmy dostarczyć naszemu zmęczonemu organizmowi wielu substancji odżywczych i witamin, których brakowało nam zimą. Starajmy się jeść dużo warzyw i owoców, tak aby przyjmować substancje odżywcze w najlepiej przyswajalnej formie. Po tabletki i suplementy diety sięgajmy w ostatniej kolejności – najwięcej zdrowia jest w samej naturze i w naturalnych, nieprzetworzonych produktach. Warto zadbać o świeżą i ekologiczną bombę witaminową – czyli domowy zielnik i kiełki. Kiełki i sadzonki najlepszych ziół możemy znaleźć w popularnych marketach, jak np. Leroy Merlin. Kupując takie produkty mamy codzienną, świeżą dostawę substancji odżywczych, które są doskonałymi sprzymierzeńcami naszego zdrowia. Jest to tani i wygodny sposób na codzienny koktajl sił witalnych i zdrowie przez cały rok.

Ruszaj się!

Po długiej, leniwej zimie trudno jest wrócić do formy i zmobilizować się do wysiłku fizycznego. Warto jednak przełamać tę niechęć i zmusić się do częstych spacerów na świeżym powietrzy czy też biegania. Bardzo zdrową modą są także spacery z kijkami, czyli Nordic walking. Jeśli przełamiemy początkowego leniuszka, możemy być pewni, że taki ruch doda nam nie tylko zdrowia, ale także poprawi nasz nastrój i pobudzi do życia. Starajmy się także codziennie wykonywać chociaż najmniejszą serię ćwiczeń. Nie musimy wydawać fortuny na siłownie czy aerobik – wszystko, czego potrzebujemy to chęci i nieco czasu. Warto korzystać z zestawów ćwiczeń, które można za darmo obejrzeć w internecie. Zadbajmy też o składankę ulubionych, energicznych utworów, które będą dodawać nam chęci i sprawiać, że codzienne ćwiczenia staną się dla nas świetną zabawą.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
mononukleoza
Mononukleoza zakaźna

Mononukleoza zakaźna zwana także chorobą pocałunków, anginą monocytową czy chorobą Pfeiffera to jedna z cięższych chorób, która może dotknąć człowieka....

Zamknij