Dlaczego sport to zdrowie?

Dlaczego sport to zdrowie?

Ruch to zdrowie – każdy to powie. Również my. Niewielu jednak z nas wie, dlaczego ruch to zdrowie. Już dziś to właśnie z nami poznacie odpowiedź na to pytanie. Zapraszamy do zapoznania się z 10 krokami do pełni zdrowia. 

1.Każdy ruch, nawet najmniejszy powoduje obniżenie poziomu cukru we krwi. Jest to szczególnie ważna informacja dla tych, którzy mają jakiekolwiek problemy z cukrami.

2.Ruch to również budowanie i rozciąganie mięśni. Co więcej, mięśnie same w sobie spalają kalorie co sprawia, że jesteśmy mniej narażeni na przybranie na wadzę, a tym samym na otyłość.

3.W związku punktem powyżej, regularne ćwiczenia sprawiają, że  tracimy nadmierną tkankę tłuszczową, co z kolei doprowadza do utrzymania prawidłowej wagi ciała.

4.Ten punkt spodoba się szczególnie paniom – podczas ćwiczeń pozbywamy się toksyn z porów, przez co nasza skóra staje się nie tyle co gładsza, ale i zdrowsza.

5.Każdy wysiłek prowadzi do wyzwolenia endorfin, które są odpowiedzialne za samopoczucie. Jeśli zatem ćwiczymy, poprawiamy sobie tym samym humor. Co istotne, ćwiczenia to doskonałe rozwiązanie na pozbycie się smutku i gniewu.

6.Kolejną istotną rzeczą w związku z ruchem i zdrowiem jest to, że wzmacniamy wszystkie kości i stawy. Tym samym mamy mniejsze ryzyko złamania kości czy zwichnięcia stawów.

7.Uprawianie sportu zmniejsza także ryzyko wystąpienia ataku serca, a także wzmacnia jego wydajność oraz wydajność naczyń krwionośnych. Jak widać same plusy.

8.Sport to także doskonała droga do wzmocnienia całego systemu immunologicznego. Regularnie ćwicząc, nasz organizm ma zwiększoną zdolność do bronienia się przed bakteriami oraz przed wirusami. Nie chcemy chorować – ruszajmy się.

9.Ruch to również pogrom stresu. Stres nie ma z nim żadnych szans.

10.Na koniec warto wspomnieć o tym, że ćwiczenia prowadzą do poprawienia sylwetki całego ciała.

Minimalna dawka uprawiania sportu polecana każdemu to trzy razy w tygodniu po 45 minut. Najlepiej jednak uprawiać sport pięć razy w tygodniu po 45 minut. Nie warto zniechęcać się na początku, gdyż z dnia na dzień będzie łatwiej i przyjemniej. Obiecujemy.

Do biegu, gotowi, start!

fitness

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
choroba
Nie daj się przeziębieniu!

Pierwsze zimne dni już pokazały, że z pogodą tak łatwo wygrać się nie da. Dni coraz zimniejsze, powietrze coraz chłodniejsze,...

Zamknij