Dieta na oczyszczenie organizmu

Dieta na oczyszczenie organizmu

Jeżeli czujemy się źle, ociężale, senno lub brakuje nam codziennej energii i nie możemy cieszyć się nawet ze słonecznych dni problem może tkwić w nadmiernej zawartości niepotrzebnych składników w organizmie. Warto zatem podjąć się diety makrobiotycznej – oczyszczającej organizm, która sprawi, że wrócimy do dawnej formy. Pragnę zaprezentować kilka porad.

Zastosowania diety makrobiotycznej

W tej diecie najważniejsze będzie oczyszczenie organizmu z toksyn. Przy okazji można zgubić kilka kilogramów.

Autorem diety jest George Oshawa – inspiracją do jego metody była chińska kosmologia: podział świata na pierwiastek męski i żeński. Oba zawarte są także w tym co spożywamy i tak produkty żeńskie (Yin) mają moc odprężająca,  kierują ciepło na zewnątrz ofiarując je innym osobom i wyziębiając nas samych. Produkty o pierwiastku męskim (Yang) wzmacniają organizm i kumulują ciepło pobierając je od innych. Zasady stosowania obu pierwiastków można w skrócie opisać w ten sposób: oba istnieją wyłącznie w relacji z sobą, nigdy rozłącznie. Choć są przeciwieństwami, to korzystają ze swoich właściwości i mają zdolność do tworzenia, nie zaś niszczenia.

W diecie Oshawy ważne jest to, by dbać o stabilność obu pierwiastków zawartych w pokarmach. Z tego względu należy w równych ilościach odżywiać się odpowiednimi produktami. Dieta zawiera bardzo mało tłuszczy, wyklucza mięso ale jest bogata w złożone węglowodany, które mają właściwości detoksykacyjne. Wszystkie produkty należy spożywać w odpowiedniej ilości w stosunku wagowym:

  • Trzon diety stanowi pieczywo pełnoziarniste – spożycie 50% w całej diecie
  • warzywa sezonowe 25%
  • produkty białkowe 10%
  • owoce 5%
  • zupy 5%
  • owoce morza 5%

Oprócz mięsa nie spożywa się owoców tropikalnych, jajek oraz przetworów mlecznych

Jakie zasady powinno się zachować w dieciezdrowie

Ważną zasadą w diecie Oshawy jest jedzenie produktów w większości w stanie surowym (przemyte warzywa) – wszelkie gotowanie, pieczenie i smażenie uwalnia wiele związków i minerałów produktów. Z tego względu jeżeli chcemy już coś ugotować powinniśmy skorzystać z szybkowaru – błyskawiczne gotowanie na parze zachowuje aż 90% właściwości odżywczych produktów i w przypadku owoców morza czyni je zdatnymi do spożycia.

Pamiętać należy o zasadzie zdrowego spożywania posiłków – powolne jedzenie wraz z dokładnym przeżuwaniem.

Podczas jedzenia nie wolno przyjmować napoi – pijemy wodę niegazowaną wyłącznie po posiłku.

Jak przebiega dieta makrobiotyczna

Dietę powinno się stosować 2 tygodnie. W tym czasie powinna znacznie zredukować niepotrzebne ciężkie związki zawarte w organizmie. Przed podjęciem się diety makrobiotycznej należy jednak zapytać lekarza lub dietetyka o porady – czas trwania diety jest indywidualny i może potrwać nawet do 3 miesięcy.

  • Chcąc przejść na dietę należy najpierw zredukować jedzenie zakazanych produktów. Po dwóch dniach od całkowitego wykluczenia ich możemy zacząć przygotowywać odpowiednie posiłki.
  • Po każdym posiłku warto też przygotowywać sobie kiszone zakąski.
  • Ponadto dietetyk może odradzić nam stosowania niektórych produktów.
  • Kolejna rzecz o jakiej należy pamiętać to, żeby kupować produkty pełnowartościowe, co zwiększa również ich cenę. Tańsze odpowiedniki, np. pieczywo, które zawiera po części mąkę pszenną nie będzie nam w ogóle pomocne – nawet zaszkodzi!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Dieta IGpro: hit czy kit?

Na początku 2013 roku swoją premierę miała nowa dieta, nad której ostatecznym kształtem jej twórcy pracowali aż przez siedem lat....

Zamknij