5 rad jak wzmocnić nasz organizm zimą

5 rad jak wzmocnić nasz organizm zimą

sniegZimą nasz organizm narażony jest na szkodliwe działanie niskim temperatur. Bardzo łatwo złapać przeziębienie i spędzić w łózku kilka niezbyt przyjemnych dni. Są jednak sposóby, dzięki którym wzmocnimy nasz organizm. Oto 5 najważniejszych z nich.

1.Śniadanie przede wszystkim

Poranna śniadanie jest ważne z kilku powodów. Po pierwsze, spożywając posiłki z samego rana sprawimy, że nasz organizm przejdzie na tryb spalania kalorii, a spalanie kalorii automatycznie zapobiegnie tyciu. Po drugie, pierwszy posiłek zaopatrzy nas w energię, która da nam sił na dalszą część dnia. Pożywne śniadanie powinno zawierać witaminy, białko oraz węglowodany.
Pamiętajmy, że:
– pijąc mleko i spożywając jego przetwory dostarczymy organizmowi wapnia oraz białka;
– orzechy poprawią pamięć oraz koncentrację;
– węglowodany złożone (w tym ciemny makaron, ryż) dostarczą energii na długie godziny;

2.Ruszajmy się, poćmy się

Uprawianie sportu to jedno z najlepszych źródeł zdrowego trybu życia. Codzienne ćwiczenia zwiększą wydolność serca, poprawią oddychanie, wzmocnią  nasz system naczyniowy oraz zwiększy naszą siłę i wytrzymałość mięśni. Poza tym regularne ćwiczenia przyczyniają się do wydzielania endorfiny, która zmniejsza stres, a tym samym polepsza nasze samopoczucie.
Oprócz ruchu dobrze jest raz na jakiś czas odwiedzić saunę. Wtedy naczynka krwionośne rozszerzają się i limfocyty szybciej docierają do celu. Dodatkowo sauna oczyszcza nasz organizm z toksyn oraz sprawia, że czujemy się zrelaksowani.

3.Dużo owoców i witamin

Owoce i warzywa są źródłem błonnika, pomagają w zachowaniu prawidłowej masy ciała, zawierają witaminy oraz składniki mineralne, a także obniżają występowanie chorób serca oraz udarów. Co więcej, owoce i warzywa które są źródłem pektyny podobnie jak sauna usuwają z organizmu toksyczne substancje.

4.Czystość

Chcąc zachować jak najlepszą kondycję i zdrowie zimą nie zapominajmy również o podstawowych zasadach zdrowego trybu życia. Pamiętajmy o myciu dłoni, owoców i warzyw oraz częstym wietrzeniu pomieszczeń.

5.Odpowiednie ubiór

Kondycja naszego organizmu zależy również od właściwego ubioru. Trzeba pamiętać, że wystarczy chwila na zimnym powietrzu, by złapać przeziębienie. Miejmy więc zawsze ze sobą czapkę, szalik, rękawiczki i ciepłe buty.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Sposoby na walkę z opuchnięciami i cieniami pod oczami

Okolice oczu to jedne z najbardziej delikatnych miejsc na naszej twarzy. Należy o nie szczególnie dbać. Dziś radzimy jak poradzić...

Zamknij