Sauna – prosty sposób na poprawę zdrowia

Sauna – prosty sposób na poprawę zdrowia

Jeszcze niedawno każdy, kto chciał w naszym kraju udać się do sauny, był skazany na długie poszukiwania i niemałe wydatki. Dziś miejsc, w których możemy z niej skorzystać, przybywa, więc może warto spróbować, gdyż zdrowotne i kosmetyczne efekty mogą być więcej nie zadowalające.

Na regularnym odwiedzaniu sauny skorzysta przede wszystkim nasza skóra, którą dzięki naprzemiennym gwałtownym zmianom temperatury oczyści się ze wszelkie rodzaju zanieczyszczeń: martwego naskórka, tłuszczu itd. Dzięki temu stanie się ona czystsza, gładsza i bardziej sprężysta, co pociągnie za sobą efekt wizualnego odmłodzenia oraz ułatwi wchłanianie się wszelkiego rodzaju kremów i maseczek. Korzystanie z sauny pomoże również zwalczać rozmaite rodzaju choroby i dolegliwości dermatologiczne oraz łagodzić ich objawy, okazuje się zbawienna na przykład w przypadku atopowego zapalenia skóry czy trądziku.

Ponadto sauna wzmacnia nasz układ immunologiczny, hartując organizm. W ten sposób może nas ominąć wiele kłopotów ze zdrowiem, co może być przydatne zwłaszcza w okresie zimowym. Pobyty w saunie pozytywnie wpływają również na bóle głowy, mięśni i stawów oraz część chorób układu oddechowego.

Po trzecie wreszcie, sauna może stanowić idealne uzupełnienie naszej kuracji odchudzającej, gdyż tylko podczas jednego pobytu w niej spalamy średnio około 300-400 kalorii. Nie jest to zatem coś, co zastąpi nam dietę czy aktywność fizyczną, ale z pewnością dobrze je dopełni i zwiększy ich skuteczność.

Jak często korzystać z sauny? Specjaliści wahają się we wskazaniu optymalnej częstotliwości, ale w większości przypadków mówi się o jednej wizycie w tygodniu, która to wizyta powinna trwać od 45 d0 90 minut. Wybierając się po raz pierwszy do sauny, należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Po pierwsze, zacząć od krótkich, jednorazowych sesji, trwających 5-10 minut i przerywanych co najmniej kilkoma minutami na schłodzenie organizmu. Po drugie, o zabraniu odpowiedniego wyposażenia: duża ilość niegazowanej wody mineralnej i ręcznik do sauny są niezbędne. Po trzecie wreszcie, przed wejściem do sauny należy dokładnie wytrzeć skórę po prysznicu i nie wcierać w nią żadnych balsamów czy kremów. To będzie można zrobić dopiero po zakończeniu wizyty.

Pamiętanie o tych kilku zasadach pomoże nam w pełni cieszyć się z dobrodziejstw sauny bez narażania się na gwałtowną reakcję organizmu, która może wystąpić, jeśli nierozważnie będziemy korzystać z sauny.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
lupa
Historia krioterapii w Polsce i na świecie

Choć patrząc na nowoczesny sprzęt, jakim posługują się lekarze w toku krioterapii, moglibyśmy sądzić, że leczenie przy pomocy niskich temperatur...

Zamknij