Jak rozgrzać przeciążone mięśnie piszczelowe

Jak rozgrzać przeciążone mięśnie piszczelowe

Mięśnie piszczelowe to bardzo specyficzny element naszego ciała. Bolą zazwyczaj wtedy, gdy zbyt mocno nadwyrężymy nasze nogi np. podczas treningu na boisku lub przy długim biegu. Czasami trudno jest uniknąć bólu. Tym bardziej, że może dojść do niego nawet podczas złego stąpnięcia lub złego ustawienia nogi na krawężniku.
Jak zatem poradzić sobie z bólem mięśni piszczelowych:
Nic nie zadziała lepiej jak zwykły odpoczynek, gdy zdarzy nam się jakikolwiek uraz usiądźmy spokojnie w fotelu lub połóżmy się na łóżku, do bolącego miejsca przyłóżmy lód i poleżmy tak kilka godzin, jeśli nie doznaliśmy jakiegoś poważnego urazu to na pewno pomoże, w przypadku skręcenia konieczny jest co najmniej 2 dniowy odpoczynek.

Dobre jest także unieść nogę nieco do góry układając ja np. na zwiniętym w rulon kocu.
Skąd wiadomo, że lód działa? Otóż ma on przede wszystkim działanie polegające na zwężaniu naczyń krwionośnych, a co za tym idzie zmniejszaniu obrzęków oraz łagodzeniu ogólnego bólu. Lód można przyłożyć do bolącego miejsca w różnej postaci. Wcale nie musi to być lód zakupiony w specjalnych woreczkach prosto z apteki. Znakomicie sprawdza się także mrożonka z warzyw.

Pamiętajmy jednak by nie przykładać lodu bezpośrednio do skóry ale poprzez jakąś ściereczkę lub grubszy materiał. Nie powinniśmy także trzymać lodu w danym miejscu dłużej niż 8-10 minut.

Co z profilaktyką?
Aby zmniejszyć ból mięśni piszczelowych oraz zapobiegać urazom pamiętajmy o:

  • Rozciąganiu łydek za każdym razem kiedy chcemy rozpocząć ćwiczenia, to jakie ćwiczenia powinniśmy wykonywać zależy od tego jaki rodzaj sportu uprawiamy, inny zestaw ćwiczeń będzie miała osoba zajmująca się wyczynowo bieganiem i inne ta która wyłącznie ćwiczy aerobik.
  • Znacznie lepiej działa na nasze stawy miękkie podłoże aniżeli twarda nawierzchnia, lepiej jest wiec pobiegać na trawie niż na twardym betonie.
  • Dużo zależy także od rodzaju naszego obuwia, tylko odpowiednio dobrane sportowe obuwie będzie dawało nam odpowiednie zabezpieczenie. Przy zakupie butów pamiętajmy, że mogą być one ściśle przeznaczone do danego rodzaju uprawianego sportu.
  • Dodatkowo osoby z płaskostopiem muszą zapewnić sobie odpowiednio wyprofilowane wkładki i wyściółkę amortyzującą wstrząsy.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
stluczenia
Jak zmniejszyć sińce i stłuczenia

Sińce i stłuczenia zdarzają się nam bardzo często. Niektóre osoby są znacznie bardziej podatne na zmiany skórne niż inne. W...

Zamknij